Välkommen

Om AJMA

Våra avdelningar

Kontakta oss

AJMA är sedan 1993 ett privat företag som bedriver förskoleverksamhet på Nyckelpigans Förskola i Tomelilla.

”Vår målsättning är naturligtvis att erbjuda barn och föräldrar den tryggaste förskoleverksamhet som finns att uppbringa. Det handlar mycket om kompetens, kvalitet och arbetsglädje. Det är få förunnat att få arbeta med barn under deras viktigaste utvecklingsperiod. Byggnaden hyr vi av Tomelilla kommun. Vi har eget kök med mat lagad direkt av råvaror. Miljön är trivsam med plats för mycket lek men också för lugn och ro när det behövs. Vår utemiljö är stor och lummig och intill finner vi vår fina Stadspark.  Genom grön Flagg utbildas barnen till en medvetenhet för en hållbar utveckling.

Varje barn har sin egen personlighet och särskilda behov. Därför arbetar vi efter att stimulera det unika barnet på just deras nivå. Vi arbetar för att skapa en trygg relation såväl mellan barn som mellan barn och vuxna. Vi arbetar aktivt efter läroplanens strävansmål (reviderad Lpfö-98) och planerar och utvärderar vår verksamhet. Vi ser gärna att Ni som förälder tar del i vårt arbete genom att berätta om Dina eller ditt barns önskemål. Önskemål som bidrar till att ytterligare höja kvaliteten på vår förskoleverksamhet. / Johanna Landgren och Anne Sjögren.

• Träffa personalen

Nyckelpigans förskola - En grön förskola!

Disponentgatan 8, 273 33 Tomelilla